شنبه ٢٨ مرداد ١٣٩٦ فارسي|Italian
صفحه اصلی|ايران|اسلام|زبان و ادبيات فارسی|سوالات متداول|تماس با ما|پيوندها|نقشه سايت
عنوان
ایران
سی و سه پل اصفهان
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
اشتراک خبرنامه
نام :   
ایمیل :   
اوقات فراغت در ایتالیا

 منبع :

 نويسنده : رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران - رم    ایمیل : istitutoculturaleiran@gmail.com

 نوشته شده در تاريخ : 1389/09/27  

"اوقات فراغت" ثروت می آفریند!

 

مقدمه:

آنچه ما را در این تحقیق به خود مشغول می کند، بررسی چگونگی نگرش به اوقات فراغت و شیوه مصرف گرایی، خاصه در این زمان، به خصوص تاثیر آن در جامعه و اقتصاد کشور و رابطه جوانان با اوقات فراغت و شیوه های استفاده از آن است. این تحقیق بررسی اجمالی بر مبحث " اوقات فراغت" در کشور ایتالیا و چشم اندازهای اجتماعی و اقتصادی آن دارد.

 

 

طریقه استفاده از اوقات فراغت و نوع نگاه هر جامعه ای به این مقوله، فرهنگ یک کشور و اعتقادات مردم آن جامعه را به خوبی نشان می دهد. این که مردمان یک کشور چه تفریحات و سرگرمی را برای زمان آزاد خود انتخاب می کنند، مقوله ای است بسیار مهم و می توان از طریق آن روحیات یک جامعه و برخی عادات رفتاری آنها را به خوبی تشخیص داد. این که مردم یک جامعه چقدر به اوقات فراغت اهمیت می دهند نیز نشان می دهد آنان از چه روحیه ای برخوردار هستند. آیا مردمانی هستند شاد و سرزنده که برای آن ها زندگی چیزی است شادی آور و با ارزش و یا بر عکس مردمانی هستند افسرده  که توانایی برای شاد زیستن را از دست داده اند. امروزه نگاه جوامع به موضوع اوقات فراغت کاملا عوض شده است. دولت ها به گونه ای دریافته اند که مردم کشورشان باید حتما اوقات فراغت داشته باشند و باید برنامه ریزی برای اوقات فراغت آنان وجود داشته باشد. همچنین امروزه کاملا روشن است که گذراندن اوقات فراغت توسط مردم به اقتصاد یک جامعه کمک می کند. چرا که امروزه تمامی جوامع مصرف گرا شده اند و مصرف گرایی بخش اصلی زندگی شهری است و در کنار برنامه های تفریحی که برای مردم گذاشته می شود،تشکیلات متعددی احداث شده که به یک چرخه اقتصادی تبدیل می شوند و پول در یک کشور را کاملا به جریان می اندازند. اوقات فراغت و گذراندن یک زمان آزاد زیبا، در جامعه شادی به وجود می آورد و انسان های شاد همیشه می توانند بهتر کار کنند، برای پیشرفت انگیزه بیشتری داشته باشند و با نیروی متمرکزتری اهداف یک جامعه را جلو ببرند.

این تحقیق با نگاهی اجمالی وتحلیلی، اوقات فراغت و به تبع آن عادات، رفتارها و نوع تفریحات و سرگرمی های مردم را با نگاه دقیق تری به چند سال گذشته مورد تحلیل قرار می دهد. همچنین به طور علمی اهمیت نوع و شیوه مصرف گرایی در اوقات آزاد مردم و تاثیر آن بر اقتصاد جامعه را بیان کرده و تاثیر وضعیت اقتصادی بر روی اوقات فراغت مردم و بالعکس، تاثیر انجام اوقات فراغت بر روی اقتصاد کشور ایتالیا را بررسی می کند.

آن چه که مردم ایتالیا را در این زمینه از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده، اخلاقیات خاص این مردم است که به مردمانی شاد، سرزنده و آماده برای گذراندن اوقاتی خوش معروف هستند. به گفته آنان این خصلت از آفتابی بودن کشورشان و زیستن در سواحل مدیترانه به آنها رسیده است. اما واقعیت این است که علاوه برآن، فرهنگ ایتالیایی و به عبارتی فرهنگ "روم باستان" همواره مردم این سرزمین را به شادی، گذراندن اوقات خوش و لذت بردن از زندگی ترغیب کرده است.

بدین گونه ایتالیایی های امروز نیز به هیچ عنوان از انجام تفریحات، سرگرمی ها و حفظ سلامتی و زیبایی فیزیکی خود صرف نظر نمی کنند. در فرهنگ ایتالیایی غذا خوردن یکی از بزرگترین تفریحات و لذت های زندگی است. به همین نسبت هم غذاهای ایتالیایی در تمام دنیا معروف بوده و یکی از لذیذ ترین غذاهای دنیا محسوب می شوند. ایتالیایی ها برای غذا خوردن و هزینه برای بهتر کردن وضعیت جسمانی و زیبایی خود را هرگز رها نمی کنند. این 2 بخش 86% از کل هزینه های مربوط به اوقات فراغت در کشور ایتالیا را تشکیل می دهند. بازی های مختلف نیز یکی از سرگرمی های اصلی مردم این کشور محسوب می شود. شهر بازی ها، بازی هایی چون "bingo "، شرط بندی ها و دنبال کردن مسابقات اسب دوانی و بخصوص شرکت در مسابقات بخت آزمایی مانند"super enalotto"[1]، هزینه ای معادل 23،1 میلیارد یورو، برابر با 2% از تمام در آمد تولید در یک سال کشور ایتالیا در سال 2004 را تشکیل می داده است. این در حالی است که این درصد در سال 2003 برابر با 16،6 میلیارد و در سال 2000، 14،3 میلیارد بوده است. در واقع در این سال ها، این هزینه 83% افزایش داشته است.

 

 

 

شکل زندگی و نوع مصرف گرایی در اوقات فراغت در کشور ایتالیا  

طریقه مصرف همیشه رابطه ای مستقیم با نمودار رشد و تحولات یک جامعه دارد. یک نگاه به دهه هفتاد نشان می دهد که با موفقیت طراحی و مارک ایتالیایی و تولید انبوه آن برای مردم، نیاز، تمایل و شیوه مصرف تغییر کرده و وسیع تر شده است. در دهه هشتاد محصولات لوکس در ایتالیا گران تر شده و توسط اغلب مردم اجتماع مورد خریداری قرار می گرفتند. در دهه های بعدی توجه شدید به زیبایی و معالجات برای زیبایی(cura[2])، بهتر کردن زندگی شخصی، به عبارتی(  Ben essere[3]) در طبقه متوسط اجتماع نیز نفوذ کرده و تا به امروز هم این روند ادامه دارد. بهتر کردن وضعیت جسمی و روحی و هیجانات مختلف، بخش بزرگی از زمان آزاد ایتالیایی ها را تشکیل می دهد. هزینه ها در سال 2005، بالا رفتن این نوع مصرف گرایی در این کشور را به خوبی نشان می دهد: بهتر شدن وضعیت فیزیکی 9،5%، مسافرت 11،7% و گذراندن اوقات فراغت به طور کلی: 13%.

مجله Censis آمار گفته شده در بالا را در ایتالیا با دیگر کشورهای بزرگ اروپایی در سال 2005 مقایسه کرده است:

 

کشورهای اروپایی

 

 

افزایش مسافرت و تعطیلات

 

افزایش هزینه برای گونه های دیگر اوقات فراغت

 

افزایش هزینه برای بهتر کردن وضعیت جسمانی و روحی

ایتالیا

11،7

13

9،5

فرانسه

25،3

27،6

32،2

آلمان

28،8

14،7

18،3

انگلیس

43،8

32،5

23،8

اسپانیا

24،6

23،4

28،7

 

با نگاهی به شیوه مصرف گرایی به منظور پر کردن خلأ اوقات فراغت در 2 سال اخیر در ایتالیا مشخص است که مصرف کنندگان به 2 دسته تقسیم شده اند. در واقع مصرف کننده نیز در این میان شخصیت اصلی خود را در بازار و تحولات اقتصادی پیدا کرده است.

دسته اول مصرف کنندگانی هستند که می توانند بین نیازهای روزمره و خریدهای غیر ضروری رابطه خوشایندی برقرار کنند و دسته دوم نیز کسانی هستند که با عایدی خود تنها می توانند نیازهای ضروری را برآورده نمایند. در یک مقایسه کوچک آماری نوع و شکل مصرف در ایتالیا در سال های 2003 و 2005 به راحتی دیده می شود:

 

استیل و شکل مصرف در ایتالیا

2003

2005

صرفه جویی در خرید

51%

32،3

خرید چیزهای ضروری

20،9

33،6

قدرت خرید وسایل لوکس

36%

35%

خرید ضروریات صرفا برای پس انداز

23%

12،3

 

زمان به طور کلی در کلیه جوامع به 2 بخش تقسیم می شود: زمان کاری و زمان آزاد. در واقع زمان کاری است که به زمان آزاد یا اوقات فراغت معنا می دهد. از آن جایی که در کشور ایتالیا نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی روز یک شنبه، روز تعطیل هفته محسوب می شود، 76،8% از ایتالیایی ها معتقد هستند این روز یک روز کاملا کاری برای آنان است و نه روزی که در آن بتوان استراحت کرد و 50،7% روز یک شنبه را یک روز برای مصرف و هزینه بیشتر به جای صرفه جویی می دانند. بنابراین آنان بر این عقیده اند که ریتم زندگی شان در روز یک شنبه با روزهای دیگر تفاوتی نمی کند. یک همه پرسی در سال 2003 از مردم ایتالیا، نگاه و نوع استفاده از روزهای یک شنبه به عنوان یک روز مطلق در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت را نشان می دهد:

1- 76،8%  روز یک شنبه را یک روز کاملا پر می دانند که جایی برای استراحت نیست.

2- 23،2% زمان کاملا خالی.

3- 91% زمانی برای هرگونه انتخاب آزاد.

4- 50،7% یک شنبه زمانی است برای مصرف گرایی.

5- 84% زمانی برای ارتباطات.

6- 49،3% زمانی برای سرمایه گذاری های مختلف.

 

از آن جایی که ارزش اوقات فراغت بیشتر برای جوانان یک جامعه مهم و مطرح است، آماری که در پی می آید، نشان می دهد جوانان ایتالیایی بیشتر از داشتن چه چیزهایی در زندگی احساس خوشحالی می کنند:

 

جوانان و برخی ارزش های آنان در سال 2003

سن(29-20)

سن(39-30)

شروع یک فعالیت کاری برای خود و بدین گونه داشتن امنیت در آینده

42،6

47،8

  تشکیل خانواده

41،3

28،7

  خرید خانه

28،1

23%

 انجام کارهای جالب و سرگرم کننده در اوقات فراغت

17،8

25،6

داشتن زمان آزاد برای ایجاد دوستی ها و حاضر بودن در صحنه های اجتماعی

12،2

 

13،9

 نقل مکان کردن به شهر یا کشوری دیگر

9،4

2،9

 

39،6% از ایتالیایی ها برای گذراندن زمان آزاد خود، به خصوص روزهای یک شنبه به مراکز تجاری می روند. این مکان ها دیگر تبدیل به مکانی برای برخوردهای اجتماعی شده است. این درصد در جنوب ایتالیا و به خصوص جزایر این ناحیه به 51،8% افزایش می یابد. 64،3% نوجوانان 16 تا 18 ساله و 53% جوانان 18 تا 29 ساله هستند.

محققان ایتالیایی در سال 2004، از این شیوه سپری کردن اوقات فراغت ابراز نگرانی کرده و آن را ثمره مصرف گرا شدن مردم این کشور می دانند. همچنین 36،1% بین 30 تا 44 سال، %40،6 از 45 تا 64 سال و 29،2% بالاتر از 65 سال با وقت گذراندن در مراکز تجاری برای دیدن دوستان و گپ زدن موافق بوده اند و برعکس 35،7% از 16 تا 17 ساله ها، 47% از 18 تا 29 ساله ها، 63،9% از 30 تا 44 سال، 59،4% از 45 تا 64 سال و 70،8% بالاتر از 65 سال با گذراندن اوقات بیکاری در مراکز تجاری کاملا مخالف بوده اند.

 

جوانان ایتالیایی مایل هستند اوقات فراغت خود را کجا بگذرانند؟

هزینه 1،4 میلیارد یورویی در سال 2003 نشان می دهد که جوانان بیشترین زمان اوقات فراغت خود را در سالن های رقص و بارها و مکان هایی از این دست گذرانده اند. این رقم نسبت به سال 2002، 5،9% افزایش داشته است.

 

بازی و تفریح

 

سالن های بازی Bingo  

فرهنگ "بازی کردن" در میان مردم ایتالیا یکی از ضروریات اصلی زندگی آن هاست. حال این بازی می تواند در هر سنی نمود پیدا کند، خواه برای کودکان و خواه برای بزرگسالان و سالمندان. برای مثال تنها به بررسی یک نمونه از بازی های مورد علاقه ایتالیایی ها می بپردازیم که نشان میدهد در سال های اخیر آنها چقدر برای این بازی هزینه کرده اند. بازی Bingo که یکی از بازی های شناخته شده در تمام کشورهای دنیا است، یکی از تفریحات مورد علاقه مردم نیز هست. داده ها و آمار نشان می دهد که کلیه هزینه و حتی هزینه های جانبی بازی Bingo در سال 2004 بالاتر از 1,5 میلیون یورو بوده که نسبت به سال گذشته اش 23% افزایش داشته است. در سال 2002 ارزش کارتهای فروخته شده برای بازی Bingo چیزی برابر با 1,2 میلیارد یورو بوده که نسبت به سال گذشته اش 60% افزایش داشته. همچنین بررسی ها نشان می دهد که از سال 2002 تا به امروز سالن های این بازی و استقبال مردم از آنها رشد بسیار چشمگیری داشته است. در سال 2002 تعداد سالن های Bingo در ایتالیا 780 ، 2003: 1،257 سالن و در سال 2004 به 1،547 سالن رسیده است.

با توجه به بررسی های موجود می توان گفت که این بازی محبوب ترین بازی ایتالیایی ها برای وقت گذراندن محسوب می شود.

پارک های تفریحی

می توان گفت که پارک های تفریحی یکی از تفریحات جدید مردم دنیاست که پیشرفت تکنولوژی سبب آن است. پارک های تفریحی در دنیا بیشتر به منظور یک تجارت توریستی به وجود آمده اند. بعد از پارک های طبیعی، پارک های تفریحی دومین موتور صنعت توریست در دنیا به شمار می آیند. تنها یکی از پارک های تفریحی در ایتالیا هر ساله حداقل 3 میلیون نفر بازدید کننده پذیرفته و صد میلیون یورو در آمد داشته است.

در این پارک هر روزه حداقل 40 نمایش مختلف به اجرا در می آید. 139 پارک تفریحی در ایتالیا در شمال این کشور متمرکز هستند و بر عکس در جنوب فقط 31 پارک وجود دارد. در یک مجموعه تفریحی یک خانواده 4 نفره به طور معمول 150 یورو هزینه می کند.

 

جوانان و کتاب

اما آنچه که محققان و اندیشمندان را در ایتالیا به خود مشغول می کند، این است که جوانان این کشور چقدر از اوقات فراقت خود را مشغول کتاب می کنند و یا به چه میزان وظیفه خود می دانند که در اوقات بیکاری کتاب بخوانند و مطالعه خود را افزایش دهند. آمار و ارقام نشان از آن دارد که در ایتالیا 66،1% از جوانان فقط یک کتاب در سال می خوانند و 48،4% حداقل سه کتاب در سال مطالعه می کنند.

23،7% از جوانان بین 14 تا 18 سال به محض پیدا کردن اوقات فراغت کتاب می خوانند. از میان 19 تا 24 ساله ها 28،4% و 25 تا 30 ساله ها 34،1% از وقت بیکاری را صرف مطالعه می کنند، به طور کلی تنها 29،7% از کل جوانان در این اوقات کتاب می خوانند.

در یک بررسی و همه پرسی که توسط Censis از جوانان انجام شد، 39،1% از آنها دلیل نخواندن کتاب را نداشتن وقت مطالعه ذکر کرده اند. 22،9% خواندن کتاب را کاری کسالت آور می دانند. 13،5% هیچ چیز جالبی در کتاب پیدا نمی کنند. 11،8% دیدن تلویزیون را ترجیح می دهند و 8،4% نیز گوش کردن به رادیو را از کتاب خواندن مفرح تر می دانند.

 

اغلب جوانان در اوقات فراغت چه می کنند؟

آمار در سال 2003 نشان می دهد که تلویزیون اولین سرگرمی برای پر کردن اوقات بیکاری جوانان است. 31،7% بین 14 تا 30 سال ترجیح می دهند در اوقات فراغت تلویزیون نگاه کنند. 29،7% خواندن کتاب، 27،9% گوش کردن به رادیو ،15،4% به استفاده از اینترنت، 7،4% حرف زدن با موبایل، 7،1% ورق زدن و نگاهی به روزنامه، 6،3% بازی های ویدئوییVideo game  و 3% بازی با موبایل را به کارهای دیگر ترجیح می دهند. بررسی ها نشان می دهد که عملا لذت خواندن کتاب با توجه به بالا رفتن سن در جوانان کم شده است. برخی از آنان نیز کتاب را برای نیاز مطالعه می کنند نه برای علاقه و برخی هم گمان می کنند که مطالعه مثل درس خواندن برای دوره مدرسه و درس خوب است.

نمودار زیر طبق همه پرسی ها و تحقیقات نشان می دهد که جوانان ایتالیایی در اوقات فراقت در سال 2002 اغلب تمایل به انجام چه کاری داشته اند:

-

17 تا 15 سال

20 تا 18 سال

جمع کل

گوش کردن به موسیقی

95،6

92،2

93،8

بیرون رفتن با دوستان

91،7

92،7

92،2

نگاه کردن به تلویزیون و یا دیدن یک فیلم

68،9

75،9

72،5

بازی کردن با جمع دوستان

70،6

62،4

66،4

قدم زدن

61،0

65،3

63،2

انجام فعالیت های ورزشی

65،8

59،2

62،4

حرف زدن با تلفن

61،0

59،2

60،1

استفاده از اینترنت و یا بازی های کامپیوتری

58،8

53،9

56،3

مطالعه

46،9

57،6

52،4

رفتن به سینما

44،7

58،0

51،6

خرید کردن

36،0

42،9

39،6

نواختن یک ساز یا آواز خواندن

22،8

20،0

21،3

رفتن به تاتر، اپرا، کنسرت،نمایشگاه یا موزه

12،7

21،6

17،3

انجام یک سرگرمی خاص

13،6

20،0

16،9

تعقیب کردن کلاس های مختلف

9،2

7،8

8،5

 

 

از سوی دیگر می توان گفت که جوانان در ایتالیا، اوقات بیکاری یا فراغت خود را بیشتر به ترتیب اولویت 63،5%در بار، کافی شاپ، یا رستوران ، 2،5% میدان های شهری، خانه های دوستان، دیسکوتک ها، سینما، در ماشین یا موتور، باشگاه بدنسازی، آرایشگاه، اینترنت و چت و مراکز اجتماعی می گذرانند.

               

جوانان در حرکت

آخرین نشست اتحادیه اروپا در شهر "بروکسل" بر سر تصمیم گیری برای فعالیت های جوانان

روز بیستم ماه نوامبر سال 2008 جلسه ای توسط وزیران کشورهای اتحادیه اروپا در شهر بروکسل تحت عنوان" جوانان در حرکت" برگزار شد. این نشست به منظور بررسی راه حل های مختلف برای سلامتی و شرایط مطلوب برای جوانان و بررسی قابلیت های بالقوه جوانان در اروپا برنامه ریزی شده بود. تشریح این سمینار به این جهت اهمیت دارد که مسئوولان این نشست اروپایی در صدد هستند نیروهای جوانان را کاملا برنامه ریزی کرده و آنچه برای آنان اوقات فراغت محسوب می شود را به صورت انرژی ای بالقوه در آورند.

نقطه های اصلی مورد بحث در این نشست عبارت بود از:

1- به وجود آوردن موقعیت برای سرویس دهی به جوانان مایل به فعالیت های خود خواسته و خود جوش و به همین منظور دعوت از اعضای دولت های کشورهای اتحادیه اروپا.

2- تحول در نوع همکاری های مختلف نیروها برای تحقق خواسته های موجود جوانان در این کشورها.

3- بهتر کردن شناخت در جوانان بر روی فعالیت های دلخواهشان.

4- به وجود آوردن سرویس دهی با کیفیت برای به کار انداختن سرویس های بالقوه.

5- به وجود آوردن یک تبادل اطلاعاتی ممتد و مستمر در سطح کشورهای اروپایی.

در این میان نماینده کشور ایتالیا بر روی محور" حرکت بالقوه جوانان در اروپا و بررسی راه های تضمین تمامی فعالیت ها و برنامه های تصویب شده توسط تصمیم گیران" سخن گفته ودر این نشست مهم حضور داشته است. برای آگاهی از نوع فعالیت ها و اهداف این گونه نشست ها و به تبع آن قوانینی که برای جوانان در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی وضع می شود، لازم است به اجمال نگاهی به مسایل برسی شده در این سمینار بیاندازیم.

در این سمینار، پارلمان اروپایی رابطه بین اقتصاد و فعالیت های بالقوه جوانان را مورد بررسی قرار داده و سعی نموده است به طور علمی رابطه ای بین این قشر و نهادهای دولتی و اعضای دولت به وجود آورده و به استفاده بهینه از وقت و زمان آنها به منظور ایجاد یک رابطه مثبت میان جوانان، اقتصاد و جامعه کمک کند. در این مجموعه کلی، هدف های زیر مورد تحلیل قرار گرفتند:

1- در چهارچوب قوانین معرفی شده، فعالیت های بالقوه می تواند مانند یک فعالیت گسترده و برای تمامی جوانان مورد استفاده قرار گیرد. فعالیت های خودجوش و یا بالقوه در هر علاقه و در هر موضوعی به صورت زمانی و قابل تمدید عرضه شده و جوانان می توانند فعالیت خود را در خارج از کشورشان ادامه دهند.

2- فعالیت های بالقوه و خود جوش، تجربه تئوری بسیاربزرگی را وارد سیستم تربیتی کرده و توانایی داشتن مهارت و همکاری حرفه ای در جوانان را در دنیای کار و اشتغال برای آنان به ارمغان می آورد. همچنین دست آوردهای مهم این حرکت، همکاری اجتماعی و وارد شدن به جامعه ای با شهروندانی فعال است.

3- در اروپا، فضای وسیعی از فعالیت های اجتماعی به فعالیتهای خود جوش اجتماعی اختصاص دارد. برنامه ریزی میان زندگی شهری و توانایی های مردم و حرکتی مستقل در ایجاد ارتباط بین برنامه ریزان و فعالیت های آسان تر از خصیصه های این فعالیت ها است.

4- فعالیت آزاد و قابلیت کار در کشورهای دیگر اروپایی می تواند وسیله ای مهم برای تعلیم و تربیت، مشغولیت های کاری و ارتباط منطقه ای درجوامع باشد. این مساله به طور خاص برای جوانان جهت وارد شدن به بازار کار و هماهنگ شدن با دنیای کاری و انعطاف پذیری بیشتر بر اثر تجربه اهمیت دارد.

5- شهرداری های منطقه ای، جوانان خود جوش و طالب فعالیت را به همکاری پذیرفته و در پیشبرد فعالیت آنان، حمایت قابل توجهی را عرضه کرده و به آنان فرصت می دهد که فرهنگ خود را معرفی کنند. ارتباط بهتر بین نسل ها و به طورکلی محیط زندگی از اهداف این بخش است.

 

فعالیت های خودجوش در یک ساختار توام با همکاری آزادانه و در فضایی علمی و جدی میان جوانان، برنامه ریزی شده است. سرویس بالقوه یا خودجوش اروپایی SVB))، حرکتی است از [4]UE  که از سال 1996 به فعالیت ادامه می دهد. این تشکیلات برای جوانان علاقمند به داشتن فعالیت های بالقوه و خود خواسته در هر زمینه ای به وجود آمده است.

در پایان این نشست، کارشناسان و اعضای دولت نیز مقاصد تصویب شده کمیسیون را این گونه جمع بندی کردند:

1- اعضای دولت باید در انجام وظایف شان نسبت به این نشست و همکاری با گروه "جوانی" در اتحادیه اروپا حضور مستمر داشته و به طور خاص، همکاری بسیار وسیعی را با برنامه "جوانان در حرکت" پیشه کنند.

2- برنامه ریزی دقیق در همکاری با اعضای دولت، ارتباط مستمر و تبادل تجربیات و اطلاعات میان برنامه ریزان فعالیت های خودجوش و داوطلبان.

3- به وجود آوردن گذرگاهی بزرگ در اروپا برای جوانان به منظور هرچه بیشتر به جریان انداختن فعالیت های دلخواه برای آنان و فعالیت های گسترده بر روی وب سایت ها، بانک های اطلاعاتی و ...

4- ارائه و بازنگری قوانین مصوب جدید بعد از گذشت 4 سال از ارایه اولین متن تصویب شده و قانونمند این تشکیلات و داشتن رابطه ای مشخص و مستمر به منظور دانستن این مهم که آیا تصمیمات گذشته موثر و کاری بوده و با ارزش های لازم این فعالیت ها همخوانی دارند یا نه؟

در ساختار دولتی کشور ایتالیا، وزیر جوانان نیز وجود دارد و وزارت مربوطه قوانین و برنامه ریزی برای جوانان را به طور مستقل و جداگانه انجام می دهد.

وزیر وقت جوانان با احداث یک سایت اینترنتی، تمامی جوانان ایتالیایی در سراسر دنیا را با آخرین قوانین وضع شده برای جوانان توسط دولت مطلع می کند. جوانان از طریق این سایت می توانند تمامی قوانین مربوط به خودشان، خواه تصویب شده و خواه آماده برای تصویب در آینده را مطالعه کنند.

همچنین در این سایت هر گونه فعالیت انجام شده مربوط به جوانان منعکس شده و آنها می توانند هرگونه فرصت و تسهیلات برای گذراندن یک اوقات فراغت متفاوت را در این سایت دنبال کنند: www.gioventù.it

آنچه مسلم است، اوقات فراغت امروزه تبدیل به چرخه ای بسیار بزرگ و وسیع گشته که عملا تمامی بخش های جامعه را در بر می گیرد. کودکان، جوانان و سالمندان. بررسی و تحلیل در این زمینه، تحقیقی بی انتهاست و هرگونه فعالیت انسانی را شامل می شود. در سال های اخیر، کشور ایتالیا و مسئولین این کشور سعی کرده اند با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه تری اوقات فراغت در این کشور را با همکاری صنعت توریسم به یک چرخه اقتصادی قابل قبول تبدیل کنند و مسلما این مهم نیاز به تحقیق و بررسی بر روی مردم ایتالیا دارد و تصمیم گیرندگان باید بدانند برای چه مخاطبی چه برنامه ای لازم است. در واقع اوقات فراغت و انجام درست آن، یک نیاز مبرم اجتماعی است و هر جامعه ای برای استفاده بهینه از منابع انسانی و به خصوص بهره بری از نیروی جوان کشور بایستی آمار دقیقی از افکار، عادات و رفتار مردم کشور خود داشته باشد و به تبع آن این چرخ مهم اقتصادی را به حرکت در آورد...  

 

 

 

 

 

 

منابع

  Governo italiano, ministro della Gioventù www.gioventù.it

Raccomandazione del consiglio relativa alla mobilità dei giovani volontari nell’Unione europea

Censis,maggio 2005: il tempo libero

www.censis.it

 



  [1]  بازی "سوپر آنالوتو"،یکی از معروف ترین قرعه کشی های کشور ایتالیاست که افراد با حدس زدن یک شماره، در مسابقه شرکت کرده  ودر صورت برد، مبلغ قابل توجهی رابرنده می شوند.این بازی به طور مستمر در کشور ایتالیا برقرار است و تبلیغات تلویزیونی گسترده ای دارد.                                      

 [2]  کلمه  cura در زبان ایتالیایی شامل هر گونه تغییر در جهت زیبا کردن و به طور کلی توجه فیزیکی و سلامتی است. جراحی های پلاستیک جهت زیبایی و باشگاه های بدنسازی از این دست هستند.

[3]  خوب غذا خوردن، لباس مناسب به تن کردن، رفتن به مسافرت و به طور کلی هر چیزی که به داشتن احساس خوب و شادی در زندگی کمک کند،ben essere نامیده می شود.

[4] اتحادیه اروپا UNIONE EUROPEA

جستجو
جستجوی پیشرفته جستجوی وب
تازه ها
ثبت نام در چهلمین دوره آموزش زبان فارسی

آدرس فیس بوک رایزنی فرهنگی

اینستاگرام  رایزنی فرهنگی

کانال تلگرام رایزنی

سفارت جمهوری اسلامی ایران - رم

دستاوردهاي انقلاب

صفحه رایزنی فرهنگی در یوتیوب

حج ابراهیمی

گزارش های تصویری حمید معصومی نژاد در فیسبوک

ايرانيان خارج از کشور

واحد مرکزی خبر

پرتال ایران

زبان فارسي

فارسي بياموزيم

مؤسسه اسلامي امام مهدي (عج)
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدیدکنندگان
بازدید این صفحه: 10507
بازدید امروز : 222
بازدید این صفحه : 1234123
بازدیدکنندگان آنلاين : 15
زمان بازدید : 2.8750

صفحه اصلی|ايران|اسلام|زبان و ادبيات فارسی|سوالات متداول|تماس با ما|پيوندها|نقشه سايت